Verifone: Ditt hjärta, vår passion

Verifone: Ditt hjärta, vår passion

Det som började med en ”verifieringstelefon” 1981 för att hjälpa handlare på Honolulu att kontrollera checkars äkthet, är idag ett världsledande företag. I mer än 150 länder levererar Verifone lösningar för elektroniska betalningar till allt från kvartersbutiken till internationella butikskedjor och e-handel. Trots sin storlek var Verifone inte så känt i Sverige och vi fick i uppdrag att positionera varumärket och ta fram ett annonskoncept. Eftersom betalningar är något som handlarna bara tycker ska fungera, fokuserade vi på betalflöde som hjärtat i varje handelsverksamhet – liksom på vår förståelse för att det inte är vad handlarna brinner för. Vilket däremot Verifone gör.

Uppdrag

Reklamkoncept för både rationella och emotionella argument, att använda i löpande kommunikation, content och design.

Målgrupp

Företag som tar betalt av konsumenter, främst enskilda butiker men även större kedjor.

Lösning

Det rationella = hjärtat = betalningsflödet som ska fungera snabbt, smidigt och säkert.
Det emotionella = passionen = det man känner för sina kunder och sin kärnverksamhet.
Koncept: Betalningar – ditt hjärta men inte din passion.

Annonsserie.

DR till olika målgrupper och med olika erbjudanden.